VALCIRKUSEN | Sverigedemokraterna i Höör

VALCIRKUSEN

Vår partiledare Jimmie Åkesson höll sitt sommartal i hemkommunen Sölvesborg, närmare bestämt den 2 juli. På kvällen fest och stor tillförsikt inför den kommande valrörelsen. Så här lite senare efter en hel del arbete känner vi fortfarande tillförsikt.

Vår valrörelse i Höör startade i slutet av juli. En seriös valrörelse innebär en massa arbete av mest skiftande art. Exempelvis bildade vi en tillfällig redaktion som av styrelsen fick i uppdrag att på egen hand tillverka annonsmaterial till Frostabladet samt en egen lokal ”flyer”. Kan tyckas lätt men fordrade en hel del kreativitet och tålamod innan resultatet kunde offentliggöras. Resultatet blev trots förseningar och annat strul ganska bra. Foldrar, valsedlar, affischer och annat nödvändigt material kom så småningom också på plats trots små tidsmarginaler.

Valstugorna eller rättare sagt valbodarna kom också på plats och dessa skall så klart hållas öppna vilket kräver bemanning. Vi vill ju även synas utanför centrum och därför har vi bland annat besökt Snogeröd och Tjörnarp.

Utdelandet av våra valfoldrar är ytterligare ett arbete som kräver stora insatser. Sanningen att säga har några av oss känt det som vi har haft valrörelsen som en heltidssysselsättning och nog finns det fog för det synsättet.

Det är nu en knapp vecka till valdagen. Känner vi fortfarande tillförsikt?

Utan tvekan JA!

Om man ser till de andra partiernas agerande kan vi fortfarande känna stor tillförsikt.

Centralt står statsministern med ”byxorna nere” och tvingas medge invandrarfiaskot. Lokalt fortsatt flykt från M medan Kommunisterna även de till sist tvingats att på en pappskiva texta något i stil med ”att VA-taxan måste ses över”. En valarbetare från Fp med partivästen på sig sällar sig till vänsterpöbeln som med ryggen mot våra talare från Hässleholm demonstrerar sitt missnöje mot att vi i demokratisk ordning skall få torgföra våra åsikter. Modigt!

Den sedvanliga smutskastningen fortsätter, åsiktskorridoren smalnar av ytterligare, hatet mot SD piskas upp ytterligare en nivå och når sitt crescendo fram till och med valdagen. Men vad  händer dagen efter när PK-eliten och dess anhang tvingas åse våra framgångar? Kommer den där revolutionen till stånd på svensk mark som Kommunisterna alltid drömt om?

Med åtskilliga timmar ute bland riktigt folk känner vi en stark medvind som aldrig tidigare. Det riktiga folket är SD:s folk så klart. Det är vi som dagligen och stundligen får pröva på konsekvenserna av alliansens maktmissbruk genom bland annat försämringar i välfärd och skola.

Nu är vi snart inne på finalen och vi är helt övertygade om att resultatet kommer att tala för sig självt.

Rolf Streijffert

SVERIGEDEMOKRATERNA HÖÖR